Ma 2017. október. 20. péntek ,Vendel napja van.
Termékeink
Tájékoztató a bankkártyás fizetésről


Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak.
A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A LEGO webbolt a megrendeléssel kapcsolatos
információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges
kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról
a LEGO webbolt nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést
követően a LEGO webbolt oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának
támogatnia kell az SSL titkosítást. A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg
azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján.

Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!

Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő webáruházunkban!

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.

Mire figyeljen a vásárláskor?

  • Olvassa el webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit!
  • Tanulmányozza át a webáruház biztonsági feltételeit, hiszen ezzel garantálják az Ön adatainak biztonságát!
  • Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait!
  • Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
  • Biztosítsa, hogy titkos kártyaadataihoz illetéktelen személy soha ne férhessen hozzá.
  • Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót!


A biztonságról

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése.
Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi.
A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 128 bites kulcs használatát,
amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus
kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt
böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja,
így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek
számára nem értelmezhetőek.

Elfogadott kártyák

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA
és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi)
bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései
  1. Ön a LEGO webbolt oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
  2. Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
  3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
  4. A fizetést követően Ön visszatér a LEGO webbolt oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően - ez a bankkártya
érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti -, a CIB Bank elindítja a
Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára,
úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a
böngésző "Vissza/Back" vagy a "Frissítés/Refresh" gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző
ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.
Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben
kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.


Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről:

KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron kártyákkal.
A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ.
A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank
által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet
interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas
MasterCard vagy VISA alapú kártya.

FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását
követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs
csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét,
és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el,
ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok
eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához
minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján.
Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon
belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present)
tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását
és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező
központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy
MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció).
Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást
vagy az elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek
lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve
az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos)
a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja.
A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a
tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot
igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a
levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik
a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja
azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben
még lehetőséget nyújtana.

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott
fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési
vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba
  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
  Kapcsolati jellegű hiba
  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
Technikai jellegű hiba
  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk
feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra
kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő
kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az
elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító
banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban
a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon,
azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az
esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg
nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?
Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik
egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi
lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú
titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák.
A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt
titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem
értelmezhetőek.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága
így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így
teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a
kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta.
Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value
egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható
egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található
számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát
kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely
védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa
rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót
választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes
vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen.
A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód.
Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.